Person planlegger arrangement

Slik hjelper vi arrangører under gjenåpningen

Koronasituasjonen er tøff for alle som lever av å skape opplevelser for andre. Vi i Albillett håper å gjøre tiden fram mot fullstendig gjenåpning litt enklere for dere. Det gjør vi ved å løse to utfordringer: Hvordan sørger man for å utnytte plassen best mulig? Og hvordan sørger man for å ha så fullstendige besøkslister som mulig?


Albillett gir deg kapasitetsforslag

Det trenger ikke å være avstand mellom publikummere som tilhører samme husstand. For å unngå å avslutte salget selv om det er plass igjen, er det derfor avgjørende for arrangører å vite hvem som kan sitte sammen, og hvem som ikke kan det.

For å få informasjon om husstandene, kontakter mange arrangører publikum gjennom e-poster, som ofte forblir ubesvart. Albillett gir deg som arrangør mulighet til å skaffe informasjonen du trenger på en mye enklere og mye sikrere måte. Du kan nemlig be billettkjøperen oppgi hvor mange husstander som kommer og hvor store husstandene er. Slik blir det mye lettere å holde oversikt over hvor mange flere billetter du kan selge.

Informasjonen om husstandene er aldri mer enn noen tastetrykk unna. Hvis mange bestiller i store kohorter, kan man trygt legge ut flere billetter. Hvis et stort antall kommer alene, må man kanskje være mer tilbakeholden. For å hjelpe dere med den jobben, gir Albillett forslag til kapasitetsendringer. Forslagene er basert på informasjon du oppgir om arrangementslokalet og hvilke kohorter som allerede har kjøpt billett.

Albillett og Varinnom hjelper deg med smittesporing

Albillett hjelper deg ikke bare med å holde oversikt over kohortene som kommer. Som en del av vårt tilbud til arrangører, får du tilgang til Varinnom, en løsning for besøksregistrering, helt uten ekstra kostnad.

Varinnom og Albillett hjelper deg med å skaffe komplette besøkslister på to måter: De som kjøper billetter må oppgi navn og telefonnummer til alle publikummere de handler for. Denne informasjonen sendes rett til Varinnoms krypterte database. I tillegg kan gjester selv scanne QR-koder i lokalet og legge inn informasjonen du trenger å samle inn. Ved et smitteutbrudd, kan de relevante myndighetene kontakte oss, så sender vi over listene de trenger.